27 Ağustos 2015 Perşembe

başlık bulamadım

Elin Oğlu'nu bilir misiniz bilmiyorum. Bir kaç kere denk gelip izlediğim oldu. En iyi hangisinin Türkçe konuştuğunu merak edip dikkat kesildim. İlk Antonio gibi gelmişti ama sonra Chaby'nin daha iyi olduğunu fark ettim. Adamda da havalı bir duruş vardı benim izlediğim bölümde, çok fazla da konuşmuyordu. Kafamda öyle bir yer etmişti. Dün bir arkadaşımla birbirimize Kore dizisi, anime tavsiyesi verirken youtuberlara da değindik ve bana annyong chingu tr'yi söyledi. Kafama uyan youtuberları takip etmeyi sevdiğim için hemen açtım baktım. Chaby ile çektiği videolardan birine denk gelip "Aa, bu Elin Oğlu'ndaki adam mı?" sorusunun da cevabını bularak sonrasında Chaby'nin de bir youtuber olduğunu keşfettim ve art arda videolarını izledim. Şunu gördüm; evet, bu adam Koreli ama Türk kültürünü de edinmiş içine almış bir Koreli. Üstelik Türkiye'deki olaylara, değerlerimize sıradan bir Türk'ten daha fazla sahip çıkıyor. Annyong chingu tr'de Senem ile yaptıkları soru-cevap videosunda da gayet dürüst cevaplar veriyor. Hem Kore hakkında hem Türkiye hakkında gerçekçi değerlendirmeler yapabiliyor. Çoğu insan anavatanının eksiklerini dile getirmekten çekinir. Ama o bizim yanlışlarımızı yüzümüze çarparken kendi ülkesindeki yanlışları da aynı şekilde dile getiriyor. Geldiği bu noktada onu bir yabancı olarak görmek pek mümkün değil. Çoğumuzdan daha bi ait buraya. :) Sırf bu adamın yazdıklarını takip edebilmek için tumblr indirdim telefonuma ve hesap açtım. Sevdim ben bu adamı.


Bunu burda paylaşmam da bi sakınca var mı bilmiyorum ama paylaştım. Daha önce bir youtuberın videosunu paylaşan görmedim de. Düşününce yok gibi yani neden olsunki internet de başka şeylere göre daha rahat bir ortam ama yine de bir blogger olmanın gereklerinden emin olamadığım için henüz-öyle bir şey yok belki ama yazısız kurallar, hassas olunması gereken noktalar falan vardır, kendi kendime gereksiz sorunlar çıkarıyorum belki de- buralarda yeniyim çünkü. Yanlış yaptığım bir şey olursa beni güzelce uyarın lütfen. :)

Bu yazıda başka bir konuya da değinmek istiyorum. Yazıyı yazarken annem akşam yemeğine çağırdı. İşte haberleri izlerken yiyoruz. Usain Bolt'un düşme haberine sıra geldi. Kameraman gingerla çekim yapıyormuş da kenarda bir yere çarpıyor, ordan da dengesini kaybedip hep Usain Bolt'a çarpıyor aynı zamanda kendisi de düşüyor bununla beraber kamerasını da düşürüyor. Herkes Usain Bolt'un yanına koşuyor falan. Annem şunları söyledi: Böyle durumlarda da hep ben de bir diğer tarafı düşünürüm, yani herkes Bolt'a koşuyor ama arkada kameraman düşüyor kimse ona bakmıyor. Adam düştüğünde hemen kamerasına bakıyor, ekmek parasını onunla kazanıyor. Kameraya bir şey olsa parasını da ona ödetirler.
Doğru, yani tabiki Usain Bolt için sakatlık normal bir insandan birazcık daha farklı bir önem taşıyor. O da hem bu işten para kazanıyor hem de tutkusu koşma yönünde ama adamın dünyaca ünlü bir atlet oluşu diğer adamın durumunu neden önemsizleştiriyor?

3 yorum:

  1. merhaba...
    ben bu elin oğlu programının orjinalini izlemiştim. gerçi hala devam ediyor güney körede. o da güzeldi:) orada da bir türk Enes abi vardı:) bizim programa da birkaç kere denk geldim gayet sevimli ve güzel:)

    diğer son yazdığın içinse gayet çok haklısın. bir insanın o kadar önemli oluşu diğerinin hayatını anlamsız kılmaz ve kılamaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, o programın bir kaç bölümüne bakmıştım. Ama Kore dizilerine daha bi ilgi duyduğum için devam etmemiştim. Yine de eğlenceliydi. :) Yorumun için teşekkürler :)

      Sil
    2. Yorum yapmak benim için bir zevk:)
      Kore dizilerini bende severim bir başka güzel onlar:)

      Sil