19 Ağustos 2015 Çarşamba

bir "ben" var ara sıra bulanık da olsa, "sen" net ama her zaman meçhul ve şüpheye açık

Alışamıyorum, yapamıyorum. Ben bile "gerçek ben"i bilmediğim halde insanlardan "gerçek ben"i görmelerini istiyor ve bekliyorum. Yapmamalıyım, biliyorum. Ama elimde değil. Hala kesin bir şey söyleyemiyorum kendim hakkında ama nevrotik olduğum konusunda şüphelerim artmaya devam ediyor içten içe. Arkadaşıma söylesem kendimi yakıştırdığımı düşünüyor. Bu da beni incitiyor, hayalkırıklığına uğratıyor. Yakın gördüklerimiz bile bazen yakın hissettirmiyor. 
Nevrozla bir alakası var mı emin değilim, çok iyi bilmediğim konularda net konuşup büyüklenmeye de korkuyorum. Belirsiz konuşmalarım bazen çok sinir bozucu oluyor karşımdakiler için de benim için de, anlıyorum. Fakat hiçbir konu da bütün bilgilere ulaşma gibi bir lüksümüz yok ki. Net ve kesin konuştuğunuz zaman da bir pürüz çıktı mı bunu, size laf çarpmak için fırsat saycak insanlar da çok, ağızları konuşmasa keskin bakışları illaki bir çizik atıyor size. Uzattım yahu, anlatmak istediğim şuydu: Ne kadar dolandırsam da nevrozla alakalı gibi görünüyor, ben de "sahne korkusu" olduğunu düşünüyorum. Kalabalıkta rahat edemiyorum; insanların beni izlediği fikrine kapılıyor ve geriliyorum öyleki ellerimin titrediği de oluyor ve bu fark ediliyor bilhassa yabancılarla, yakın hissetmediğim insanlarla iletişim halindeyken ve yanlış anlaşılmaktan korkuyorum. Özellikle okulun yemekhanesinde ve metroda bu sıkıntıyla baş edemediğim oluyor. 
Gerçek şuki normak insan diye bir şey yok denilebilecek kadar az fakat biz kendimize bakmayı unutup ufacık bir açık yakaladık mı karşımızdakini küçümsüyoruz. 
Servis beklerken konuştuğum arkadaşa kalabalıktan hoşlanmadığımı söylemiştim, bu noktaya nerden geldiğimi hatırlamıyorum galiba okuldan bahsediyorduk ve arkadaş bana "E, üniversite normal." diye cevap verdi hani "Ne bekliyordun.". Nerde bulunduğumun ve nasıl olması gerektiğinin ben de farkındayım ama benim de bir sorunum var demekki ufak da olsa, sen bunu anlıyor musun? 


studio ghibli'den whisper of heart


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder