20 Ağustos 2015 Perşembe

isimsiz




Tokyo Ghoul animesindeki Kaneki Ken'i çok sevdim, sevimli şey ve geçirdiği evreleri, yaşadığı gel-gitleri, içindeki mücadeleyi, bütün o sesleri düşününce zamanla kendimle özdeşleştirdim. Zaten sürekli kitaplarda, filmlerde, animelerde vb. kendimi hep bir karakterle özdeşleştiriyorum, küçüklükte çizgi film izlerken yaptığım gibi. Küçüklükten kalan bir alışkanlık mı yoksa bir "öz"üm olmadığı için mi kendimi sürekli kurgusal karakterlerle özdeşleştiriyorum? Ama o karakterler kadar güçlü olmadığımı, olamayacağımı da biliyorum. Artık vazgeçme zamanı Jihoo. Vazgeç, gerçek hayata dön ve kendin ol. Şimdiki sorun da bu: Kendimi bilmiyorum.
İşte aynı Kaneki Ken gibiyim. Çocukluğum Kaneki'nin ilk hali, etrafı gözlemleyip kendime kılıf yakıştırmaya çalıştığım zaman beyaz saçlı Kaneki ve şimdi de hafızasını kaybetmiş, kim olduğunu bile bilmeyen, kim olduğunu hatırlayamayan, geçmişini kaybetmiş Kaneki.






3. sezonun çıkması için de sabırsızlanıyorum, Kaneki bu durumdan nasıl çıkacak acaba? Belki dayanamayıp mangaya geçip kaldığım yerden devam ederim.


         


?

4 yorum:

  1. Anime izleme alışkanlığım yok denilebilir. Çocukluğumdaki çizgi filmlere özlem duyuyorum daha çok. Ama önerebileceğin bir anime varsa izlemeye başlayabilirim.
    Bir de gfc eklemen mümkün mü? Seni takibe almak isterim :)

    YanıtlaSil
  2. Okunma sayım artınca eklerim diye düşünüyordum. Sen söyleyince sevindim, öğrendim ve ekledim. :)
    Tokyo Ghoul'ü geçenlerde bitirdim.Aslında daha önceden bu animeye bir göz atmıştım, kanlı falan insan yeme olayları tuhaf gelince birden vazgeçmiştim. :D Bu sefer devam ettim ve çok beğendim, içimde yer etti. :) Bunu sağlayan da ana karakter. Şu anda da Psycho-pass izliyorum. Onu da tavsiye ederim. Bu iki animenin ortak yönü ve ikisinin de beni bağlamasının sebebi gizemli ve psikolojik oluşu sanırım ve ikisi de bir şeyleri sorgulatıyor. İnsanı kendi içine bakmaya yöneltiyor.
    Gosick diye de çok tatlı bir anime var. O da gizemli oluşundan dolayı çekti beni. Bir okulun kütüphanesine hapsolmuş uzun sarı saçlı, küçücük ve bilgili, Sherlock Holmes havasında bir kızla okulda yeni öğrenci ve kibar bir erkek olan diğer karakterimizin çözdüğü olaylarla başlar ve bu olaylar kızımızın aile gizemine kadar uzanır, anime de saf bir sevginin tatlılığıyla biter. :)
    Kaichou wa Maid-sama romantik komedi türünde güzel bir animedir. Hyouka vardır gizem türünde sanırım yine. Onu da beğendim ama olayları çözerkenki uzun anlatım biraz zorlayabiliyor.
    Son olarak da Another'ı önereyim. :) Aslında sen bir anime demişsin ama ben baya bi saydım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo baya sağlam bilgilerin var bu konuda.
      kendimi fransız gibi hissettim. sayende yeni şeyler öğrenecek gibiyim.
      peki takip ettiğin bir site var mı? yabancı dizi izlemeyi seviyorum ve genelde dizimag ı takip ediyorum misal. önerdiğin animelere bakacağım . ilk anime hangisi olacak acaba :D

      Sil
    2. Yazları çok boş olduğum için bunlara sarıyorum.:D Takip ettiğim siteler koreantürk ve türkanime. Amerikan dizileri yayınlayan sitelerden artık izleyemiyorum çünkü ne zaman buna kalkışsam bilgisayar virüs kapıyor. Bu bi tek bana oluyor gibi. :(

      Sil