4 Kasım 2015 Çarşamba

mimmimimimmim mim

İlk defa mimlendim. Deeptone mimlemiş beni. Mim'in adı "Ne Söylerdin?". İsim söylemiş aslında ama istediğiniz biri de olabilir demiş. İstediğim birine yazmak daha kolay olacağı için verilenlerden farklı birilerine söyleyeceğim diyeceğimi. :D Roman kahramanı da olabilir demiş. Bir hafta öncesine kadar okuduğum kitaptaki karaktere birkaç soru yöneltmek istiyorum ben. O karaktere karşı baya doluyum çünkü ve kitapta beni çok zorladığı zamanlar oldu.
Kitabın adı "Yalancı Tanıklar Kahvesi". 1970'lerin siyasi yapısında devrimci bir ağa oğlunun yaşadıklarını, başından geçenleri anlatıyor. Kitabı baside indirgeyen bir yorum da yapmak istemiyorum ama kitapta karakterin cinsel hayatı devrimci karakterinden daha fazla yer kaplıyor ve aslında kitap boyunca bir devrimci olarak da pek bir şey yapmıyor. Daha çok çevresinde olanları izleyip çevresindeki insanlarla fikir, görüş alışverişi yapıyor ve farkediyoruzki çevresinde bir şey yapmıyormuş gibi görünen insanlar karakterden daha dolu ve iş yapıyor. Neyse çok uzattım, burada kitabı anlatmamam gerekiyordu. İşte bu karaktere sözlerim,

Herkese bi laf söylediğin gibi kendini eleştirdin durmadın, evet, bu yönden kendimden bir şeyler buldum sende ama özellikle yaşamlarına girdiğin kadınlar hakkında için rahat mı acaba? Bu kadar azgın olmak zordunda mıydın? Kitap boyu beni çok zorladın. Bütün o cinsel doymamazlığına ve durmak bilmeyen dürtülerine rağmen Reyhan'ı gerçekten sevebileceğini düşünmüştüm ama sen içinden çabuk sildin onu ve merak ediyorum acaba karşındaki karşı cinsten birini kadın olarak ve cinsel ihtiyaçlarını giderecek bir varlıktan önce bir insan, bir birey olarak görmen, ona o şekilde bakman neden bu kadar zor? Zeliş'e gelelim, onun da senin gibi bir azgın olmasına rağmen o kız hakkında küçümseyici ve aşağılayıcı düşüncelere sahip olmaya hiç hakkın yok. Eleştirecek biri varsa da sen o kişi değilsin, o konumda değilsin Muhsin! Son olarak Nahide... Nahide'ye de biraz kızgınım aslında senin gibi biriyle tekrar karşılaştığı ilk günden öyle bir fedakarlıkta bulunması... Neyseki o kızı seviyorsun sanırım ve kitabın sonuna bakarak yanında duracağını düşünmek istiyorum. Şunları da belirtmek istiyorum: Hadi ama! Bu dünyada tek amacın cinsellik mi? Evet, bir yeri var ama diğer her şeyin önüne geçecek derecede önplanda olması görüşüne katılmıyorum. Kafandaki seslere anlam veremiyorum. Ayrıca karşına çıkan her kadın seninle ya da bir başkasıyla illa da seks yapmak veya yapmış olmak zorunda değil, Yapmıştır ya da yapmamıştır, yapılır ya da yapılmaz, bu kadar önemli mi? Üstelik kendinle de çatışıp duruyorsun. Ne kadar hatalı düşüncelere sahip olduğunu bilsen de kendini tanıdığın hakları kadınlara tanıyamıyorsun. Şu an, şu dönemde, kaç sene sonrasında hala senin kafanın içinde yaşıyoruz, biliyor musun? Kendini savunabilir misin? Yaptıkların ve düşüncelerin konusunda ikna olacağımı hiç sanmıyorum. Tutulacak bir yanını bulamıyorum.

Karaktere aşırı tepki mi gösteriyorum diye düşünüp sonra vazgeçiyorum. Kitap boyunca karaktere karşı çok doldum ve içimde kaldı. :D O yüzden Muhsin'e söylemem gerekenleri buraya dökeyim dedim. Umarımki yazım olmuştur, mim için. :)

BEN DE BURADAN YAZIMI OKUYAN BÜTÜN BLOG SAHİPLERİNİ MİMLİYEYİM O ZAMAN :)
sinsice :D

8 yorum:

  1. tamam bak ben bu yazını koyarım bloguma vee birileri okur nasıl olsa. akıllıca bi yöntem olmuş ki. gelcam yine. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Her zaman beklerim. :) :) :)

      Sil
  2. Ben kendi blogumda bir iki tane mim yapmıştım sende yapsana:)
    Eğlenceli oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki, yapıyım bi ara :) Şu bi kaç hafta yapamam sanırım da.

      Sil
  3. evet ya bu muhsin bencilin tekiymiş de mi ama :)

    bi deee, sınavların var di mi artık. çok başarılar dilerim. diğer konu da aklımda ki. hani, gelişim konusu diyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa, evet Muhsin... :D
      Evet şu iki hafta sınavlarım olcak, çok teşekkürler. :) Herkese işinde gücünde, sınavlarında başarılar ya. :) :D
      :D Tamam, gelişim konusu ;)

      Sil
  4. zamanın olursa hoş bir mimin daha var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geç oldu ama yazdım :) teşekkür ederim

      Sil