11 Aralık 2015 Cuma

biraz kendinle ilgilen

İnsanın kendisiyle ilgilenmeye ihtiyacı varmış. Michelle Phan'dan gördüm, öğrendim. :D Gerçekten kişiyi rahatlatıyor, tazeliyor ve enerji veriyor. Michelle Phan youtube'da ünlenmiş bir makyaj uzmanı. İyi bir seviyeye ulaşmış. Makyajla falan çok da ilgilenmiyorum aslında. Makyaj tutkunu olduğum için izlemiyorum, izlediğim videoların makyaj uygulamasını da yapmıyorum. Ben daha çok havasını ve sesini sevdiğim için izliyorum. İnsanı rahatlatıyor, sakinleştiriyor. :)
Dün matematik sınavımdan sonra biraz kendime ilgi gösteriyim dedim. :) Banyodan sonra kil maskemi sürüp saçlarımı yaptım. Ruhumuzun ve vücudumuzun bakıma, ilgiye ihtiyacı var.
Bu yazıyı okuyan arkadaşlar, vaktiniz varsa bir deneyin.
Telefonunuza meditasyon uygulaması indirin. Basit ve küçük bir meditasyon bile olsa iyi geliyor.
(Birkaç gün öncesine kadar bu kısa meditasyonları yaparken uykuya daldığım da oluyordu :D şimdiyse yine zorluk çekiyorum uyumakta yorgun olmama rağmen.)
Ya da şu sakinleştirici zen müziklerini bir deneyin. :)
Yüzünüze maske yapın, olmazsa temizlediğiniz yüzünüze argan ya da kayısı yağı gibi yağlardan sürün.
Yatağınıza uzanıp müzik dinleyin veya en sevdiğiniz köşenize çekilip kitap okuyun.

Sadece ama sadece kendin için yaptığın şeyler de ayrı bir tat veriyormuş. Bilgi edinmek için değil, sadece öylece okumak istediğin için sayfalarını çevirdiğin kitap, insanlar için değil kendin için yaptığın bakım ve makyaj, beğenilsin diye değil, satmak için değil, canın istediği için çirkin olsa dahi boyadığın bardaklar,.. işte bunlar ruha hitap eden, ruha değen şeyler.

Başka insanlara gösterebileceğimiz ilgiyi de içimizde bulabilmemiz için önce kendimize ilgi göstermemiz gerektiğini düşünüyorum artık. Saydıklarımdan bazıları hafifte olsa bir suçluluk hissettiriyordu sanırım. Ama şunu fark ettim kendim için yaptığım şeyleri bencillik olarak görmemeliyim çünkü belki sadece kendim için yapıyorum ama kendim için yaptığım şeyler, kendime gösterdiğim ilgi sadece beni tazelemiyor, başkalarına verebileceğim ilgi ve enerjinin kaynağı da oluyor.

Belki de bunu herkes biliyor ama ben yeni kabul ettim. :D

Son günlerde ne kadar bahsetmek isteğidim konular olsa da yazdıklarım ve ne kadar yazma isteği kabarsa da içimde yorgunluktan dolayı mı ne yazdıklarım bana yavan geliyor ne acıki :( , ama umarım yazdıklarımı beğeniyorsunuzdur. :)








4 yorum:

  1. parçayı sayende keşfettim jihoo. öylesine güzel ki!
    galiba, geceyi sweetpea ile kapatacağım. o zamanın bana has olduğu vakitlere bayılıyorum. elbet zaman kocaman ve her saniyesiyle insana armağan edilmiş. lakin derslerden ötürü bana ait olan zamanın, kendi keyfime ayrılmadığını hissederim. meditasyon yöntemini bir ara deneyeceğim. tütsü yakıp kitap okumak hoşuma gider. makyaj yapmayı sevmediğimden galiba maskeden uzak kalacağım ama zen müziği ile meditasyonu muhakkak deneyeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim şarkıyı. :) Evet, maalesef derslerin, ödevlerin yoğunluğundan bazen kendime vakit ayırmaktan korktuğum oluyor,bütünüyle derse yoğunlaşmamak yanlışmış gibi. :P :D Ama artık suçluluk duygusunu atıp keyif arası vereceğim. :D
      Peki denedikten sonra da nasıl bulduğunu yazar mısın? Merak ederim. :)

      Sil
  2. Ben ruhuma önem vermiyorum sanıyorum, napıyorsam başkaları için şu an onu fark ettim ve hüzünlendim.:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar için uğraşmak güzeldir. :) Benim bazen bencilliğim tutar o yüzden insanları düşünen ve onlar için uğraşan kişilere imrenirim baya. :) Ama kendini de unutma, kendinle ilgilenmen tükenmeni engelliyor çünkü. :)

      Sil