18 Ocak 2016 Pazartesi

17 ocak pazar için



BTS'ten Jungkook :D

Eveeeet! Vuuvfh! İlk dönem sadece finallerden dolayı değil, başka olaylardan dolayı da zorlu ve yavaş bir şekilde sona erdi. Ben de hiç duraksamadan çalışmaya devam etmeyi planlıyorum tatilimde. Ne kadar heves edip uğraşsam da planlara pek uyum sağlayabilen biri değilim. Ama umuyorumki zamanla bir düzene oturacak çalışmalarım. Blogumda biraz değişikliğe gitmeyi planlıyorum. Artık kendimden daha az bahsetmeyi düşünüyorum ve "çalışma günlüğüm" diye bir bölümüm olsun istiyorum. Bu bölümde çalışmalarımı rapor edeceğim, belki zamanla aralara farklı şeyler de serpiştiririm. Şu an sadece bir fikir, umarım dallanıp budaklanan bir bölüm olur. :D Bakıcaz.
     Tatile gireli 8 gün olmuş. İnsanın planları olunca bu sekiz gün kaybedilen bir sekiz gün gibi görünüyor. Çünkü bu sekiz günün içinde baya bir yattığım oldu. Bu bölüme başlamaya biraz da çalışmalarımın sürekliliğini sağlayacağını düşündüğüm için karar verdim. Sekiz gün içinde ne yaptım? Yattım, kitap okudum, çalışmaya çalıştım, tatile girdik ya hemen de yeni dizileri keşfe çıktım. Aaa ama önce Sherlock'u bitirdim, ona okul bitmeden önce başlamıştım. :D Yeni sezonu 2017'de çıkcak diyorlar ve açıkçası ilerleyen bölümleri biraz da the woman'ın geri dönmesi umuduyla bekliyorum. :) Yeni başladığım dizilerden biri Downton Abbey; bunu Klio'nun Şarkısı'nda okumuştum ve Türk diplomatı görünce merak ettim. Bir bölümlük geldi gitti adam ama sonuçta Matthew var dizide. :) Diğer dizi Gilmore Girls, bunu da tumblrda beni motive ettiği için takip ettiğim studyblrların sayfasında görmüştüm. Peki bu dizi takibi hiç araya bir de Kore dizisi katmadan olur mu? :) Benim için hayııır! Kore dizilerinden de yeni dizi Cheese in the Trap izliyorum, haftada iki bölümü yayınlanıyor.
     Bugün ne yaptım peki? :) Geçen günler içerisinde zar zor not çıkardığım "hafızanın üç sistemi" konusunu tekrar okudum. "hafızanın üç işlemi"ne geçtim, notunu çıkarmaya başladım. Şu şekilde çalışıyorum: Önce kitaptan konuyu okuyorum, ingilizce olduğu için bilmediğim kelimelerin anlamını yazıyorum ve not almaya değer kısımların altını uçlu kalemle çiziyorum, renkliyle yapmıyorum. Sonra altını çizdiğim kısımları-bazen kafama göre başka kısımları da ekliyorum- yazıyorum, bu şekilde ikinci defa okumuş ve anlamadığım cümleler varsa üzerinden geçmiş oluyorum. Sonrasında genelde sınavlardan, yorgunluktan şu ana kadar pek geniş bir vakit bulup özel bir öğrenme yöntemi denediğim olmadı. Tekrar okuyorum ama. :D Belki tekrardan daha küçük notlar çıkarırım: Bu küçük notlar daha özet bilgileri içerir ve daha renkli, şirin olur. :D
     Bu arada aynı zamanda dualingo'dan İspanyolca çalışmayı da planlıyorum. Okulda seçmeli ders olarak İspanyolcayı almıştım. Bölüm derslerinden pek önem veremedim, dönem içerisinde. Tatilde çalışıp hem ikinci döneme hazırlanmalıyım çünkü yine dönem derslerinden fırsat bulamayabilirim hem de dili unutmamak için düzenli tekrar yapmak gerekiyor. Gerçi bilgilerin çoğunda gerekiyor zaten.
     Bugünlük bu kadar sanırım. Yeni bölümün açılışını yaptım. Hepimize başarılar. :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder