30 Ocak 2016 Cumartesi

mim var!- meraklı melahat mimi

Bu mimde kendimizle ilgili bazı gerçekleri paylaşcakmışız, o zaman...

Ben kreşteyken :D yemek zamanı tatlıları getirip dolabın üstüne dizerlerdi. Orda beklerdi tatlılar ve her yemeği de yemeyen bir tipimdir. O zaman da her yapılan yemeği sevmezdim ama tatlıya bayılırdım hele çikolataya ve çikolatalı tatlılara. Kreşte de asıl yemeği değil de tatlıyı yemek istediğim için bi yöntem geliştirmiştim kendimce. Yemeğin ortasında tuvalete gider, orda herkesin yemeğini bitirip tatlıya geçmelerini beklerdim. Yeterince beklediğime karar verdikten sonra geri dönerdim ve bana da tatlı koymuş olurlardı. :D
Kreşten annemle beraber metroyla döndüğümüz çok olurdu, babam çalışıyordu çünkü. Bir gün metroda "Çişim vaaaaaaaaar!" diye bağırmışım.
En hatırlamak istemediğim zamanlar ilkokul yıllarımdır.
Yıllardır beni etkileyebilen tek meslek arkeolojiydi, arkeolog olmak istiyordum. Para kazanamazsın deseler bile sevdiğim bir şeyi yapmam gerektiğini düşündüğüm için arkeoloji diyordum, o malum sorunun yanıtına. Sonra lisede psikoloji dersi sayesinde ilgim psikolojiye kaydı. Hala arkeolojiye hayranım. Tarihi mekanlara gittiğim zaman hissettiğim şeyi başka bir yerde hissetmedim ve o kadar güzel, huzur veren bir hiski. Issız bir yerdir artık orası, ziyaretçiler ne kadar fazla olsa da. Bayılırım o sütunlardaki sonsuz ayrıntılarla kaplı gibi görünen şekilleri incelemeye. Keşfedilecek o kadar çok şey vardırki ve küçük şeylere dikkat etmen gerekir asıl. Sonra eskiden pencere işlevi gören bir kalıntıya yaklaşırsın. Düşünürsün, yıllaaaar yıllar önce buradan kim bakmıştı uzaklara, aklından neler geçiyordu? Aynı şeyleri düşündüğümüz olmuş mudur acaba hiç, aynı şeyleri hissettiğimiz... Kimler geçti buradan, aceleyle kimler koşturdu, kimler durup bir soluk aldı? Terk edilmişliğin tozla karışmış hali ve rüzgarın getirdiği sessizlik... :) Kaybolmak isterim tarihi mekanlarda, kaçmak isterim ait olduğum dünya ve zaman diliminden. Belki de çocukluktan kalan bir hayalle, bir dilekle beni bekleyen masal diyarına geçmemi sağlayacak kapıyı ararım. :)
Vuaaa bu yazıda benden bu kadar. :D



the old ways - loreena mckennit

2 yorum:

  1. hehe ilk kısım çok şeker ikinci kısım da sevdim arkoe düşüncelerini yaa :)

    YanıtlaSil