29 Ağustos 2016 Pazartesi

HAYKIRARAK YAZIYORUM!!!

KÖPEKLER CANAVAR DEĞİLDİR. KÖPEK KORKUSU NORMAL BİR ŞEY DEĞİLDİR. BU TOPLUMDA ÖĞRENİLMİŞ KORKULARDAN BİRİDİR VE AŞILMASI GEREKMEKTEDİR.
Birkaç dakika önce saçma sapan bir olay yaşandı ve bi süre elim kolum titredi. Bu titreme insan korkusunun işaretidir, sosyal fobidir. Bazılarımız köpekten korkarken bazılarımız da insandan korkuyor işte.
Olay şu:
Bizim bir köpeğimiz var kangal kırması ama sanırım bir yanı da golden, öyle görünüyor yani. Daha yaşını doldurmamasına rağmen aldı boyunu kocaman bi şey oldu. Köpeklere göre ergenlik çağında olduğu içinde baya bi heyecanlı ve hareketli. Koruma içgüdüsü çok güçlü. Tanıdıklarına karşı gayet dost canlısı, tanımadıklarına ise bir havlamaya başladı mı susturmak çok güç. Bahçemizde var çok şükürki orada geniş yeterli bir yaşam alanında istediği gibi dolanıyor ayrıca düzenli olarak yürüyüşlere de çıkarmaya çalışıyoruzki sıkılıp bunalıp saldırganlığa vurmasın diye. Gelen geçene havlamasına rağmen şu ana kadar çok şükür hiç kimseye saldırmamıştır.
Site içinde oturmayıp sitenin ara yollarından geçen bir sürü insan var ve bizim köpek havlamaya başlayınca karşısında donup kalan insanlar da var bununla beraber "saldıracak korkusuyla". Bunlardan biri bugün yanında küçük çocuğuyla geçen bir kadındı. Ben odamda film izliyordum ve annemin sesini duyarak aşağıya indim bir tartışmanın başladığı belliydi.
Annem sakin bir sesle ve düzgün ifadelerle
"Ben sizi gördüm daha köpek havlamadan bağırmaya, kaçmaya başladınız." diyordu ve bahçe demirlerinin olduğunu da belirtmişti.
Bahçemizin köpeğimizden sonra iki bahçe kapısı oldu hatta. Biri köpeğimizin kaldığı bölümün kapısı diğeri de evimizi siteden ayıran kapı. Yani arada iki engel var. Hanfendimizin savunmasına bakalım bir de.
" Köpeği bağlasanıza, neden bağlamıyorsunuz? Bütün site sizin değil sadece eviniz sizin. Saygısızsınız."
Bütün bunlar korkuyla yapılan davranıştan sonra gereksiz ve saçma bir şekilde kendini savunma çalışmalarıdır.

Birincisi öyle her köpek evin içinde beslenmez. Bahçede beslenecek köpekde mantığın gerektirdiği şekilde bağlanmaz. Orası köpeğin yaşam alanı ve bağlanırsa saldırgan bir yapıya bürünebilir.
İkincisi bağlamaya bir de şu yönden gerek yoktur: Evimizin çevresi demirlidir iki tane de kapı engeli vardır. Mantıklı düşünülürse saldırması için önce bu engelleri aşması gerekmektedir. Şu ana kadar, tekrar ediyorum, kimseye saldırmamıştır. Ayrıca havlayan köpek ısırmaz diye de bi atasözümüz vardır, hatırlatayım.
Üçüncüsü sitenin bir sürü kapısı var. Dışarıdan gelip siteden geçen bir yabancının o kadar girişe rağmen köpeğin olduğunu bile bile her defasında aynı yerden geçerek, bütün site sizin değil, diye hak iddiasında bulunması kadar saçma bir şey olamaz.
Dördüncü ve son olarak "saygısız" kelimesine gelelim. Saygısız denmesini gerektirecek bunu hak edecek bir davranışta bulunulduğunu hiç sanmıyorum.
Üstelik ben tartışma sesini duyduğumda koşarak aşağı inip kapıyı açtım, sözde hanfendimize karşı kendimizi savunmak istedim ama yanında çocuğu var diye sustum, kendimi frenledim. Lakin hanfendimiz bütün site içerisinde korkunun verdiği mantıksızlıkla "Saygısızlar!" diye bağırmaktan çekinmedi.

Bu olay, bu tür insanlar, bu anlayışsızlık, bu çirkeflikler benim sosyal fobimin kaynağıdır. Olaydan sonra ellerim titriyordu, karışmadığım halde ve şu an bu yazıyı yazarken bile üzerinden kaç dakika geçmesine rağmen ellerim tekrar titremeye başladı.
Teşekkürler toplum, teşekkürler gelişmeye hiç niyeti olmayan insanlık, teşekkürler basit hayatlar ve basit akıllar!




sit on my middle finger





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder