1 Ağustos 2016 Pazartesi

yabancı dizi

Penny Dreadful.
İçinde ünlü roman karakterlerini, efsaneleri, cadıları, vampirleri ve kurtadamlarını barındıran bir dizi. Fakat şunu belirtmek isterimki vampir, kurtadam diyince Alacakaranlık ya da Teen Wolf gibi bir şey beklenmesin. Bu dizide çok daha fazla korku ve gerilim var ve bu yönden aslında benim izlemek istemediğim türden bir dizi. Hatta bir-iki kere diziyi bırakmaya yeltendiysem de merakım devam etmemi sağladı ve pişman olmadım. Bölümler ilerledikçe repliklerin bana birçok düşünce malzemesi verdi, beynimin entellektuel kısmını doyurdu. En hoşuma giden ve çok nadir fırsatını yakalayabildiğim şeylerden biridir, entellektuel zevkler. :)

Kendine John Clare diyen Victor Frankenstein'ın ilk oğlu bende ayrı bir yere sahip oldu. İnsanların korkutucu bulduğu görüntüsüne ve yaptıklarına rağmen öyle birinin sürekli okuması, yeniden canlandırılmış ölü bir adamın dünyayı kitaplarla kendi kendine çabalayarak tanımaya çalışması... Bütün gördüğü kabalıklara ve içinde oluşmuş karanlık tarafa rağmen nezaket sahibi insanları görünce hala gözleri parlayan özümseyerek okuduğu kitaplardan sözlerle insana hoş bir sohbet sunan bir karakter.
Özellikle kolera hastalarının bakıldığı yeraltında Vanessa ile yaptığı sohbet beni çok etkiledi. O sözleri ederkenki yüz ifadesi, gözlerinin parlaması çok hoştu. Dizide korkunç bir yaratık olarak görülüyor insanlar tarafından ama aslında zarif bir ruha sahip ve içinde bulunduğu durum yüzünden ruhunun bir kısmı kararmış biri, hepimiz gibi :D (bunu söylemesem olmazdı). Vanessa hoş sohbeti için teşekkür etmeden önce aklımdan aynı cümle geçmişti. :)


bu da açılış müziği :) bayılıyorum

3 yorum:

  1. ben de büssürü dizi izliyom bi bakarım :)

    YanıtlaSil
  2. Bunca zaman içinde baktığım dizi çok oldu. İzlediğim bir tane. Şu an bir tane daha yok :) Bir ikinci dizi henüz çıkmadı. Nasıl çıksın izlemek için öyle şartlarım var ki... Çiftlik olacak, edebiyat uyarlaması olması tercih, doğa, tarım, kadim kültür, mimari, iyi kadro, çamura bulanmış lastik çizmeler filan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuuuuvv, evet hepsini bir arada bulmak zor. :D Ama saydığın özellikler aklıma birkaç film sahnesi getirdi. Benim de hoşuma gider o türde bir film olsun dizi olsun.
      Jane Austen kitaplarının film uyarlamaları, Kızıl Tepe, Johnny Depp'in karanlık süvari mi öyle bi filmi vardı tamamını izlemedim gerçi, Goethe'nin İlk Aşkı. Bunlar aklıma geldi film seversen. :) Yine bütün saydıklarını kapsamıyor ama. :) Şimdi canım eski dönemlerde geçen bi film çekti. :D

      Sil