12 Eylül 2016 Pazartesi

bu yaz vücudumu nasıl şekillendirdim?

Yazın boşluğundan zamanımın bir kısmını da spora ayırdım, çok da değil ayrıca. Zayıflamak için değil de formda olmak için spora yöneldim. Egzersizle beraber endorfin hormonunun salgılandığını biliyordum ruh halime etkisin küçümsüyordum, deneyimledikten sonra ne kadar etkisi ve yararı olduğunu anladım. Egzersizlere boşluktan, formda kalma isteğinden, uyuyamama ve kabus görme sorunumdan dolayı başladım.
Önceden telefonuma indirdiğim Sworkit adlı bir uygulama vardı, bununla okul zamanı da egzersiz yapıyordum ama düzenli olmuyordu haliyle. Tatilde yine sworkitle egzersiz yapmaya devam ettim, aynı zamanda da kendimi erken kalkıp yürüyüş yapmaya alıştırmayı hedefledim. Yaptım da aslında hatırı sayılır bir süre böyle bir düzen oturttum, çok da iyi hissettirdi. Fakat yazları uyku problemim olduğu için arada ufak kesintiler yaşadım, şimdi ise tekrar başa döndüm ve kendimi tekrar erken kalkmaya zorluyorum. Egzersizlerimi yazın başında gündüzleri yaparken kabuslarımdan dolayı arkadaşımdan aldığım tavsiye üzerine yatmadan önce yapmaya başladım. 
Ne zaman, nerden keşfettim hatırlayamıyorum ama youtube'da blogilates diye bir kanal buldum ve oradaki kısa egzersizleri de sworkit egzersizlerine ekledim. 
Sonuç?
Öyle aman amanlık bir değişim sayılmaz belki hatta arkadaşlarımdan bazıları baksa önceki ve sonraki halimin farkını da bulamaz belki ama ben farkı görüyorum ve sonuçtan memnunum dolayısıyla da egzersiz yapmayı yaşam tarzımın bir parçası haline getirmeyi düşünüyorum.
Etkileri şunlar oldu: Hafiften kaslarım belirginleşti, belki çoğu kadının istemeyeceği bir şey ama ben hafif kas görünümünü beğeniyorum, aynı zamanda özellikle üst vücudum toparlanıp bir şekle kavuştu ki bu beni en memnun eden etkisi oldu çünkü eskiden giysilerin sadece üzerimde durduklarını hissederdim şimdi giysileri taşıdığımı hissedebiliyorum. Özellikle benim yaşımda birisi için müthiş bir şey bu çünkü ergenlikten yetişkinliğe geçiyorsunuz yavaş yavaş ve zaten yüzümden dolayı küçük gösteriyorum, kendimi yaşıtlarımla kıyasladığımda görüntümü yetersiz buluyordum. Kollarım kalınlaştı, kaslarım ortaya çıktı ve omuzlarım biraz genişleyip şekle kavuştu. 
Üzerimde oluşan bütün bu değişiklikler kendime olan güvenimi bir yönden geliştirirken aynı zamanda bunu dışa vurduğum için insanların beni algılayış biçimlerini de etkileyecek. Bu sözüm yüzeysel bir düşünce olarak algılanmasın sakın çünkü ben de dış görünüme aşırı önem verilmesinin şekilciliğe kaçtığını düşünsem hatta görünüme dikkat ederek değil de insanların konuşma şekillerine dikkat ederek değerlendirilmesinin daha uygun olduğunu düşünsem ve hala çevremdeki insanların yüzeysel ve kendini beğenmiş, egoya hizmet eden eleştirilerine sinir olsam da dış görünüş istesek de istemesek de bizleri etkiliyor. Derin ve kolayca değiştirilemeyen bir bilgi geçmişine sahip algı sistemimiz. Ayrıca kişisel gelişim videolarında ya da kitaplarında bile bu konuya değiniliyor. 

2 yorum:

  1. Spor,vücutta mutluluk hormonunun salgılanmasına yol açıyor.Herkes kendine uygun olan sporu yapmalı bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok etkili bi şekilde deneyimledim bunu. :)

      Sil