20 Eylül 2016 Salı

bulletjournal

Yabancıların bulletjournal dedikleri bir şey var; ajanda-günlük karışımı bir defter. Sosyal medyada görüp duruyorum ve fotoğraflarına hayran hayran bakıyorum. Bu sene yapmak istediğim birçok şey, elde etmek istediğim başarılar olduğu için beni motive edeceğini düşünerek böyle bir defter düzenlemeye giriştim. 2016-2017 okul yılım boyunca bana eşlik edecek. Öğrendiğime göre bulletjournal normalde daha ayrıntılı ve düzenli bir defter; içindekiler kısmı var, hangi sayfada neyin olduğunu sayfa aralıklarıyla beraber ayarlayıp yazıyorlar falan, sayfa numaralarını da yazıyorlar tabi. Ama ben o kadar kasmayı düşünmüyorum; ince ayarla uğraşmak istemedim, üşendim. :)

Şimdi size yaptığım kadarıyla bulletjournal'ımı tanıtacağım. :)

Dış görünüşü solda görüldüğü gibi ve ince bir defter. Hazır ajanda almadım çünkü kısıtlayıcı olduğunu düşünüyorum ve bu bulletjournal daha çok kişinin kendi tasarımını yapmasını gerektiriyor. Büyük ve sayfaları boş olduğu için ,normal bir defter çünkü ajanda ya da günlük için tasarlanmamış, düzenleme ve istediğim tasarımı yapma konusunda rahat olacağını düşündüm. İnce bir defter seçtim çünkü bunu sürekli yanımda taşımayı planmıyorum, okula giderken de yanıma alacağım ve çantamda ağırlık yapmasını istemedim. Üniversiteye geçmiş olsam bile hala sırt çantası kullanıyor ve çalışacağım zamanlar da kitaplarımı yanımda götürüyorum.


İkinci fotoğrafta sol taraftaki turuncu kağıtta duygu yönetimi ve iyi iletişim için aklımda tutmam gerekenlerin yazdığı, en azından bir beceri olarak kazanmadan önce, gözümün önünde tumam gerektiğini düşündüğüm bin notum var.
Evet, iletişim problemim var. İçedönük biri olduğum için iletişim kurmada biraz zorluk çekiyorum. Zamanla biraz sosyal kaygı da geliştirmiş olabilirim. :S Neyse bu sene kendimi aşmaya niyetlendim, uğraşıyorum işte. Psikoloji ve kişisel gelişim kitapları okuyorum, youtube'da bazı kişisel gelişim videoları çeken kişileri izliyorum, meditasyon öğrenmeye çalışıyorum. Başarmak istiyorum. Ayaklarımın üzerine kalkmak istiyorum. Eksiklerim var, biliyorum. Bunları gidermek istiyorum. Aynı zamanda sahip olduğum cevheri de hissediyorum ve ortaya çıkarmak istiyorum. Hadi bakalım.  :) Devam ediyorum, konudan saptık. Sağ tarafa da yıllık hedeflerimi yazdım ve birkaç söz ekledim sayfaya.



Üçüncü fotoğrafta ilk sayfaya yapıştırdığım o kağıtlarda hoşuma giden ve beni motive eden sözler yazıyor. Aslında bu kağıtları duvarıma yapıştırmıştım fakat bantlar iyi tutmadığı için birkaç kağıdı çıkarmak zorunda kaldım ve ne yapsam diye düşünürken aklıma bulletjournal'ımda kullanmak geldi. :) Sevimli desenli bantlarımla yapıştırdım. ihi :D

Evet, neyse ciddiyetle devam edelim. Görüldüğü üzere orada hep İngilizce cümleler neyin var. Neden İngilizce yazıyorum? Bu kız iyice yabancılara mı özenmiş? Maybe. Ahah, hayır. :) İngilizce öğrenim görüyorum ve yabancı dil tekrar edilmeyince çabuk unutulan bir bilgi. Bütün yaz İngilizceyle ilgilenmeyip okula başlayınca da ilk günler dumura uğramış bir durumda olmak istemiyorum, İngilizce bilgimi canlı tutmak istediğim için beynimi o dile adapte etmek için böyle ufak yöntemler izliyorum.

Bu ayı hafta hafta sayfalara ayırdım. İlk sütuna günün cümlesini yazıyorum. İkinciyi günlük kayıt olarak kullanıyorum; o ufak kutucuklara gün içinde yaptığım etkinliklerin, çalışmalarımın raporunu yazıyorum. Son sütuna da gün içinde yapılacakların listesini yapıyorum.





 Bu ayın son haftasının sonuna aylık hedeflerimi okul başlamadan önce ve başladıktan sonra olmak üzere ikiye ayırarak yazdım. Ay sonunda yerine getirdiklerim yanlarına atılması için tiklerini bekliyor olacaklar. :)

Günlük rapordan sonra bir de aylık rapor tutmayı planlıyorum ve tabiki sene sonunda da yıllık rapor yazacağım.

Sadece planlar, sözler ve yapılması gerekenler bulunmayacak, aynı zamanda internetten ya da kitaplaradan edindiğim yararlı bilgileri de ekleyeceğim bu deftere. Son fotoğraftaki yazıyı tumblr'dan yazdım mesela; etkili öğrenme ve çalışma için altı ipucu (okurken): Aktif okuma, içgüdüsel tepkileri not etme ("açım!" gibi), önemli kısımları not etmek, yüzeyi kavramak, daha derin anlamı analiz etme, metni bir cümleyle özetleme.

Şimdilik bu kadar. :)


1 yorum:

  1. Karıştırılması zevkli defterlere benziyorlar. Resimli, çizgili, renkli, eklemeli.

    Bilgisayarlar, onları da masalardan kaldırdı. En azından çoğu masadan.

    YanıtlaSil