9 Eylül 2016 Cuma

tek başıma nasıl yabancı dil öğreniyorum? :)

Bu sene üniversitede İspanyolca dersi almıştım fakat okulda yalnızca iki kur alınabildiği için tek başıma öğrenmeye devam ediyorum. Bunun yanında bi Korece merakı vardı zaten önceki yazlarda alfabeyi öğrenip biraz çalışmıştım. Bu yaz da tek başıma düzenli bir şekilde İspanyolca ve Korece çalıştım, fena da ilerlemedim.
Peki evde tek başıma hiçbir kursa para harcamadan nasıl dil öğreniyorum?
İspanyolca notlarım
Yabancı dil öğrenimine yardımcı birçok site var fakat bir çoğu da ücretli. Benim İspanyolcada yararlandığım siteler duolingo ile studyspanish: Duolingo size kelime öğrenimi, telaffuz, cümle yapısı konusunda destek sağlıyor ve program içinde lingot biriktirerek ulaştığınız yeni imkanlarla sizi motive ediyor fakat daha çok pratik ağırlıklı yani derinlemesine bir öğrenim sağlanabileceğini düşünmüyorum oradan. Bu sebeple duolingonun yanında studyspanish sitesini de kullanıyorum. Studyspanish size dilbilgisi ağırlıklı sistemli bir öğrenim sağlıyor. Testlerinin çoğu ücretli olsa da yine bir- iki test çözme imkanınız oluyor.
Kulağım İspanyolcanın hızına alışsın, kelimelerini yakalayabilsin diye de youtube'dan videolar izliyorum. Easy Spanish adında bir kanala abone oldum; sokakta vatandaşlarla yaptıkları ufak röportajların videolarını veriyorlar.
Korece notlarım
Korece'ye gelince onun için tek kaynak kullanıyorum. Yine youtube'de seemile diye bir kanal var, yabancılara Korece öğretmek için kurulmuş, onun İngilizce dilinde olanından çalışıyorum Koreceyi. Arada da TalkToMeInKorean adlı kanalın Catch The Wave videolarını izliyorum. Bu videolarda anlamı ya da söylenişi birbirine benzediği için kullanımda zorluk yaşatabilecek kelimelerin karşılaştırmalarını yapıyorlar, farkını gösterip cümle örneği veriyorlar. Kısa videolar oldukları için de sıkıcı gelmiyor. :) Kulak aşinalığına gelince uzun zamandır Kore dizileri izlediğim için o yönden şanslıyım. :D

kendi boyadığım ahşap kutunun içindeki kelime kartlarım ;D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder