24 Temmuz 2017 Pazartesi

yine birilerine içimden haykırdım




   Saygı. Saygı saygı saygı saygı saygı saygı saygı..... Lanet olası saygı! Evet kafayı bozdum, birçok kereler bozduğum gibi ve sana inat sakinlemeyeceğim, tavrını kabul etmeyeceğim, lanet olası lafların beni kandırmıyor. Sen bana ne hissettiriyorsan benimle 'iletişim'(!) halinde olduğun dakikalar içerisinde sen 'o'sundur. Bizim lanet olası sözde medeni iletişimimiz!
   Geçen gece pes ettim. Ama neyde pes ettim? Yüklerin konusunda. Yeter artık biraz da yüksüz yürümeyi seçiyorum ve hiçbir hadsiz ağızdan çıkan kelime de keyfime dokunmayacak!
Evet, saygı. Saygı neydi arkadaşlar, ha? Uuv şu medeniyetin yüzyılları içerisinde artık birbirimize saygılıyız, öyle mi? Öyle olması gerekirdi. Ama öyle değil. Açık açık fiziksel zarar vermeye kadar gidiyor hala saygısızlık ama bu yazıda saygısızlığın gizli tarafından bahsedeceğim.
   Birçoğumuz saygı gösterdiğini sanarak yaşıyor. Ufak tefek hataları hepimiz yaparız ama bazılarımız o kadar saygısız bu konuda gözleri o kadar bağlı ki tüm hoşnutsuzluk sinyallerinden habersiz. Onu da geç defalarca açık açık belirtsen dahi bunu üzerinde düşünülmeye değer bulmuyor ve senin yanlış anladığını iddia ediyor. DUDE, sen bana saygı duymadığını hissettiriyorsan saygı duymuyorsundur. Çünkü saygı duymak eyleminde etkilenmesi gereken nesne bensem senin bana saygı duyduğunu hissettirmen gerekir, tamam?!
   A bu arada yukarıda yanlış belirttim; saygı göstermekten bahsettim. Evet bazılarımız saygı gösterdiğini iddia edebilir, bu şekilde savunabilir kendini ama bir yere kadar! Saygı gösteriyorsunuzdur tabi sonuçta saygı göstermek toplum kabulü için göstermelik yapılan içi boş bir SAHTE bir eylemdir. Saygı duymak ise kişiye değer verdiğinizde ortaya çıkar. Bu 'kişi'nin tanıdık ya da hoşlanılan biri olması gerekmez.
Farklılıkların farkında ve buna rağmen kendi doğrularınızı kavgaya ihtiyaç duymadan hala kabul edebiliyor ve ispat gereği duymuyorsanız,
İnsanların farklılıklarını sevebiliyorsanız ki bence temel sorun farklılıklardan memnun olmaktır, o zaman her bir farklılığın senin için bir önemi olur ve doğal olarak saygı duyarsın.

gustav klimt'in 'eleştirmenlerime' adlı tablosu :)
Saygı kitaplarla, okumayla da kazanılmıyor, biliyor musunuz? Bana acı geliyor. Bazıları  bilgiyi kitaplardan kalıp olarak alıp hançer olarak kullanıyor. Hatalı okuyorsunuz. Kitap can yakmak için okunmaz. Kitabı özümseyerek okursun; ağlarsın, gülersin, satır aralarında derin düşüncelere dalıp duraksarsın, yazanı seversin yazdığından dolayı ve kitapla yatarsın. Evrelerden geçersin bir kitapla ve bu cümleleri alıp bilmeyene saldırmanı engeller. Okumak en güzel zevklerden ve uğraşlardan biri ama ne yazık ki okumak bile yanlış kullanılabiliyor. Kitaplar bazılarının kibir kaynağı haline geliyor. Sevdiğim kitapları, taptığım bilgiyi kibrinle kirletip üzerime atmaya hakkın yok. Yükselmek için kullandığın bilgi ilerlemene izi vermeyecektir. Ama senin bir amacın var değil mi? O yüzden at koşturur gibi okuyorsun kitapları. Yalnızca aklını besliyorsun. Fakat kalbini de değdirmediğin sürece amacın yalan olacak. Kitap bilgi işidir, bilgi bilim işidir. Bilim rasyonel olmayı gerektirir, ispat ister. Ama bilime hizmet edenlerin yürekli insanlar olduğunu gözardı ediyorsunuz hepiniz. Bir kitapta okumuştum ;) kibirli dünya kötüye kullanmış olsa da bilimi yapanlar kalpleriyle yapmışlar. Alkışladığınız icatları yapanlar inançlarıyla çalıştılar (dinle kısıtlandırmıyorum kavramı). 'inançlarından kurtul, hep inanıyorum diye konuşuyosun' dedin ya o lafı saygısızlığının bedeli olarak yutmak zorunda kalırsın umarım, lom lom ağızlı! Sen bir ideoloji ürünüsün bense hepinizin yavan örgütlülüğü içinde nitelikli bireysel gücümü ayaklar altından kaçırmaya çalışıyorum.
Sen! Bana saygı duyacaksın, canım.

Dün gece pes ettim. Sizin için, sizin yüzünüzden kendime bindirdiğim yüklerden gına geldi. Ama hala vazgeçmedim. Adam akıllı ağlatmak gerek birkaç kişiyi.



christina aguilera - empty words











1 yorum:

  1. Bende çok açık sözlü biri olduğum için insanına göre saygı gösteriyorum

    YanıtlaSil