6 Nisan 2018 Cuma

dikkat tacirleri- tim wu

Dikkat Tacirleri inanç yayma anlamına gelen propagandanın kullanılmasından günümüze kadar reklamcılığın tarihsel gelişimini anlatıyor. İşin içine teknoloji de giriyor doğal olarak. Erkek nüfusu Almanya'ya karşı savaşa çekmek isteyen İngiltere'nin yaptığı propagandalar, İngiltere'den aldığı propagandayı geliştirip abartan Amerika'nın 'I Want You!' savaş posterini kendine mal etmesi, dikkat çekecek şekilde tasarlanan tiyatro posterleri, yalan yanlış bilgilerle insanların kandırıldığı patentli ilaç reklamlarının zamanı, Freud'un yeğeni Edward Bernays'ın insan psikolojisini reklamların yararına kullanması, televizyonda dizilerin içine yerleştirilen reklamlar, Oprah'ın dikkat tacirliğiyle nasıl milyarder olduğu, hayatımızı etkileyen 4 büyük ekran; sinema perdesi, televizyon, bilgisayar ve akıllı telefonlar...sosyal ağların gelişimiyle birlikte kişinin ilgisi doğrultusunda karşısına çıkması sağlanan reklam sistemi, Netflix gibi para karşılığı reklamsız dizi ve film izleme keyfi yaşatan sitelerin ve Apple'ın reklam engelleyici uygulamasıyla biraz da olsa ket vurulan reklamcılığın daha yeni fikirlerle katlanarak geri dönme korkusu...ve sayamadığım daha bir çok şey. Fazlasıyla dolu bir kitap. Didaktik türde olsa da konunun kendisi entrikalarla dolu olduğu için sıkılmanıza pek de izin vermeyen bir kitap. Bakış açınızı genişletecek kitaplardan. İnsan dikkatini sürekli olarak sağlayarak bunu paraya çevirme mücadelesi anlatılıyor.

3 yorum: